איך לאכול במידה וליהנות יותר

מאת רואי הניג

מעגל להיות במיטבי - איזון אכילה רגשית

שאלות ותשובות

אם יש לך שאלה לרואי, אפשר לכתוב אותה למטה

1. 6.1.2020

4:50 – איך ניתן לצאת ממעגל ההתמכרות לפחמימות ולסוכר (שירלי)

9:00 – אין לי בעיה להשאיר משהו בצלחת בזמן הארוחה, הבעיה שלפעמים פשוט בין הארוחות אני נתקפת מין רעב ואז אני אוכלת בלי שליטה.

12:40 – מנסה להשאיר משהו קטן בצלחת. ממש לא קל לי לעשות זאת… כי אוכל לא זורקים… כי 'מגיע לי' לאכול הכל…

17:30 – הדפסתי את הטבלה שלך, ממלאת אותה. חסר לי מאוד בתרגיל השארת האוכל ולא לסיים, גורם מוטיבציוני…למה שאני ארצה להשאיר…רוצה ללקק עד תוםםםם. מעדיפה לחלק מה שמותר לי לאכול כמה שאני רוצהההה.  ועוד ועוד ממה שאסור לי… תעזור לי לברוח ממנו…

21:20 – התרגיל שרועי נתן לשיעורי בית זה תרגיל שאני שקוראת לו לשחק באש…זה דק זה עדין בשניה אני לא מצליחה ליבלוםםם…מעדיפה להתנהל על הכול או כללום

25:20 – עכשיו שתיתי שייק חלבון שהכנת שבנוי משתי כוסות ועכשיו אני עוצרת בחצי של הכוס השניה אבל בגלל שהרגשתי שדי יכול להיות שאם היית מרגישה שאני עוד רעבה לזה הייתי מסיימת אבל התחיל לתרגל את זה מהיום. אשמח שתחדד לי עוד את הנושא שהמודעות תעלה. לי מאוד קשה ברגע שאני נכנסת למיטה חושקת בשוקולדים – שם העבודה הגדולה שלי.

30:20 – מה עושים כשמגיע החשק וקשה להשתלט? אוכלים מכל הבא ליד… (וחייבים להישאר בבית. קורה בדרך כלל כשחוזרים מהעבודה בצהריים ואין כוח לחכות עד שמכינים משהו,  או בליילה…) (אסנת טסלר)

33:20 – אז אם אנו בענין איפה זה עובד ואיפה לא… אז לא היה לי קשה לעצור לפני סוף הסנדויץ.  אך לא הצלחתי לעצור בסוף החטיף (מיני…) שאני אוהבת…

35:30 – רק ההתעסקות בזה זו הפרעה. אבל גם אין מה לעשות יש עניין גנטי/ עניין במוח/החיידקים בקיבה. כ"כ הרבה מחקר יש, שהמוח של האדם השמן שונה מהמוח של האדם הרזה. לאח שלי שרזה, מציעים עוגה הוא אומר שהוא לא רעב. ואני משתוממת מה הקשר? בין אכילת עוגה לרעב? (רנית)

40:00 – אצלי הקושי מתבטא יותר במיטה שאני הולכת לנוח תמיד אני חושקת בשוקולדים ואוכלת המון. מאז שהתחילה הקבוצה אני עושה תהליך עמוק עם עצמי וכרגע אני מצליחה לא להכניס את השוקולדים למיטה. יחד עם זאת קיים המאבק על כן להיכנס למיטה עם שוקולד או לא המאבק הזה יושב עלי חזק רואי האם יש לך טיפים בשבילי. בנושא הצלחת אני הבנתי שברגע שאני משאירה מעט בצלחת היא לשחרר את עצמנו מלסיים את האוכל וכך אני מנהלת את האוכל ולא האוכל מנהל אותי אבל מה עושים עם האכילה במיטה? (קטי)

43:20 – גם אני סיימתי ארוחה ולא גמרתי מהצלחת. היה יחסית קל אבל על השוקולד שאחרי הארוחה לא ויתרתי. זה אומר שמגיע לי🌈? (נצה)

45:00 – רואי זה בסדר לאכול חצי בננה או חצי תפוח ולא לזרוק את החצאים או שיש פה עיקרון של לזרוק😀? (דבורה)

45:45 – קשה לי להאמין שזה באמת אפשרי ״להפוך את המוח שלי למוח של רזה״. אז כן מצליחה לעשות שינויים אלו ואחרים בסגנון האכילה שלי וגם יורדת במשקל אבל הראש השמן נכח אצלי  תמיד (יהודית)

47:00 – היי, עוד לא כתבתי כאן אז- נעים מאוד, אני גילי, הכנתי מוקפץ צמחוני לארוחת צהריים מאוחרת שאכלתי עכשיו, השארתי בצלחת קצת -אבל מהמנה השנייה שלקחתי… אבל את העוגייה הראשונה, שאכלתי תוך כדי שבישלתי את הארוחה אכלתי בביס אחד. נראה לי שפשוט הגעתי הבייתה רעבה מדי. (גילי)